Çocuklar Mı Engelli Yoksa Bizim Anlayışımız Mı ?

Çocuklar Mı Engelli Yoksa Bizim Anlayışımız Mı ?
Her sabah gibi sıradan bir sabahdı.Uyandım laptop kahve sigara üçlüsünü hazırladım.Blog'u açtım ve yeni yazım hakkında düşünürken  youtube'dan bişeyler arkadan çalsın dedim.Ana sayfada daha önce dinlediğim şeyler çıktı ve çok beğendiğim bir bollywood filmi olan Taare Zameen Par'ın(Her Çocuk Özeldir) film müziklerini gördüm tekrar dinlemeye başladım ve olanlar bundan sonra oldu.




Yazıyı okumaya başlamadan önce üstteki şarkıyı açıp öyle okumaya başlayın lütfen vaktiniz varsa izlemenizi tavsiye ederim.Şarkıları dinlemeye başladığımdan beri ağlamaktan gözüm yoruldu.Bu sabah niye bu kadar etkilendim bilmiyorum ama Filmi izleyenlerin ne hissettiğimi az çok anladığını umut ediyorum.Filmde disleksili bir çocuk var ama hiç kimse bunu ne biliyor nede bilmek istiyor" bunun yerine en basit yolu yani geri zekalı" damgasını vurup geçmeyi tercih ediyorlar.
Filmdeki disleksi çocuk sonunda anlaşılıyor ve gülen yüzlerle mutlu sonla bitiyor.Ama peki ya gerçek hayatta nasıl oluyor?

Peki Disleksi Nedir? Disleksi Eğitmeni  Yeliz Ersin  Açıkladı ;


Bazı çocuklar normal ve hatta normal üstü zekaya sahip olmalarına rağmen ,akademik becerileri kazanmada zorluk yasarlar.Bu yasanan zorluğun genel ismi Özel Öğrenme Güçlüğüdür.Ve öğrenme güçlüğü 3 çeşittir.Disleksi(okuma)Disgrafi(yazma)Diskalkuli(matematik)Bir hastalık olmayan öğrenme güçlüğünün ilaçla tedavisi yoktur.

Eli ayağı öpülesi anne babalar yok mu elbette var ama eli ayağı kesilesi olanlar kadar değil.Herkesin dilinde çocuklar bizim geleceğimiz yarınımız diye,söz konusu hayata tatbik etmek olunca çoğu sınıfta kalır.
İnternet'e giriyorsun sosyal medya zaten çocuk suçları ile dolu,TV ye geçiyorsun o daha beter hiç açma en iyisi sokağa çık!Dur şaka yaptım ne sokağı en beteri oraya hiç bulaşma,dilenci çocuklar tinerci çocuklar hırsız çocuklar...Ve eğer o gördüğün çocuklara yardım etmek istersen karşına birisi çıkıyor ve uzak dur yoksa başına kötü şeyler gelir diyor,polise gidiyorsun bir sonuç yok sorun polisten dolayı değil ama sorun var işte.Peki o çocuklara bizim çocuklarımıza birilerinin zamanında annelerinin süt kuzusu olan o günahsızlara kim yardım edecek?
Ben elimden geleni yapıyorum ama yetmiyor.Ben sadece bir damlayım bize daha fazlası gerek,kendi çocuğu sokağa düşmeden yardım etmeyi,başına gelmeden...anlıyor musunuz beni?Bir olursak yapamayacağımız şey yok.
Aileler çocuklarını anlamaya çalışsın empati yapsın karşılığını fazlasıyla alacak çünkü çocuklar her ne kadar asi yada şımarık gözükse de ailesi her şeyden önce gelir inanın bana.Ve eğer çocuğunuzda bir rahatsızlık varsa Allah aşkına ona kızmayın o dünyaya böyle gelmek istemedi kim ister?Onun imtihanı sağlık,sizinki de evlat.Bu sınavı geçmek istiyorsak güzel ahlak tek kurtuluşumuz.Sizin neler yaşadığınızı yada zorlukları anlamamız mümkün değil ama neler hissettiğinizi tahmin edebiliyoruz.
Eğer çocuğunuzdaki zihinsel yada fiziksel rahatsızlıklara rağmen o masumun yüzünü güldürebiliyorsanız siz bu dünyanın en iyi insanısınız ve hakkınız asla ödenmez.Umut ediyorum ki sizin gibi insanlar çoğalır ve aydınlık karanlığı yener.
Bu yazım biraz duygusal olabilir eğer yanlış bir şey söylediysem çok özür dilerim.
Bu yazımda bana yardımcı olan Disleksi Eğitmeni Yeliz Ersin'e çok teşekkür ederim eğer kendisine ulaşmak isterseniz Facebook'tan iletişime geçebilirsiniz.

Paylaş:

Benzer Konular

Önceki Konu
Sonraki Yazı »

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *